Skip to content

SÅ FUNGERAR CASPECOS TJÄNSTER

Caspeco har allt du behöver för att hantera personal, gäster, kassa och analys

Gäster-2x

GÄST

Caspeco gäst är lika tillgängligt som smart för såväl gäst som servis och kök. Du får en nära och direkt dialog med gästen och gör det möjligt för verksamheten att sälja och utvecklas i ett allt mer digitaliserat samhälle. Det här kan bli full pott med bättre beläggning, nöjda gäster och effektiv drift.

À la carte, sportbar, gamecenter eller bowlinghall – oavsett verksamhet får du ett system som passar dig. Gästerna kan själva boka bord och göra menyval via webben. Därefter får de en bekräftelse via e-post och SMS. Dessutom får din personal rätt information när bokningarna innehåller många detaljer.

Vi hanterar även mer komplexa verksamheter som event- konferens- och cateringbokning. Offerter och bekräftelser skickar du med e-post direkt från systemet. Och tack vare ett öppet API kan det integreras med andra system. Tillgänglighet är grejen och här kan du lätt hantera hela flödet från offert till betalning, på alla typer av enheter.

Nära gästerna
Dina gäster vill få det de vill, när de vill. Med Caspeco gäst löser du det genom att gästerna kan kommunicera med krogen i de kanaler de är bekväma med. Du kan arbeta med lojalitetsprogram som belönar gästerna utifrån vad de faktiskt gör och köper samt jobba med bonuspoäng, rabatter och presentkort.

Betalning
Att betala ska vara lika lätt som flexibelt. Oavsett om gästen väljer att betala i förskott, på plats, i efterskott, med Swish, kort, faktura eller lojalitetskonto har vi en betallösning som är fullt integrerad med Caspecos övriga svit. Systemet består av:

• Ett API för betalningar.
• En konsumentportal där användaren själv kan administrera sina uppgifter.
• En portal där du kan hantera ditt system och ta ut rapporter för redovisning.

Fullsatt
Last Grab hjälper dig att fylla tomma sittplatser i realtid. Via ert bokningssystem ser vi exakt när beläggningen behöver ökas och skickar automatiskt ut ert erbjudande till ett stort antal privatpersoner. Dessa har aktivt valt att de vill ha erbjudanden, både via våra egna kanaler och samarbetspartners. Gästerna bokar, utan kostnad, via sajten eller appen.


Boka

   Restaurang

  • Boka bord
  • Onlinebokning
  • PM-hantering
  • Beställning i onlinebokningen eller från menyutskick
  • Bekräftelser via SMS eller e-post
  • Gästkommunikation
  • Gästundersökning

   Event, konferens och catering 

  • Hela bokningsflödet från offert till faktura
  • Skräddarsydda offert- och bekräftelsemallar
  • Unika PM till varje avdelning
  • Statistik och uppföljning (av beteende)

   Drift och ägare 

  • Resursplanera
  • Planera och utvärdera bokningsverksamheten
  • Styr onlinebokningen
  • Kontinuerlig översikt av bokningsläget

Beställa/Mobile order

  • Ökad försäljning
  • Förenklade rutiner
  • Minskade kostnader
  • Riktad marknadsföring
  • Helt integrerad med kassa
  • Effektiv dialog mellan gäst, servis och kök
  • Optimalt flöde i produktion

Betala

  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Swish
  • Lojalitetskonto

Lojalitet

  • Behåll basta gästerna
  • Mer personlig information beroende på beteende
  • Riktade kampanjer
  • Bonuspoäng
  • Digitala kuponger
  • Present- och klippkort

Last grab

  • Integrerad marknadskanal
  • Fyll tomma platser
Kassa-2x

KASSA

Caspeco kassa är ett beprövat, smart och anpassningsbart system – lika enkelt för dig som för dina gäster. Naturlig samverkan och ett modernt digitalt flöde ger upplevelse och leverans en helt ny dimension. Det tjänar alla på.

Systemet är fullt integrerad med Caspecos övriga svit, vilket gör att informationen harmonierar och kan utföras och analyseras på bästa sätt. Det ger dig möjlighet att hantera alla olika beställnings- och betalsätt. Gästen kan betala hemma, på plats, i förskott eller i efterskott. När det gäller beställningsflödet kan du ta avstamp i det som fungerar bra idag, men passa på att ta dig an det nya samhället och alla möjligheter det ger.

Skräddarsydd kassa i molnet
Kassamodulen består av iPads kopplade till molnet och menyerna skräddarsys beroende på var, när och hur de ska användas. Lösningarna är både portabla, skalbara och säkra. Systemet är utvecklat i nära samverkan med gäster, användare och samarbetspartners för att möta gästernas och marknadens krav.

Integrera och få full koll
Kassan kommunicerar med öppna API:er så att systemen kan integreras med andra. Backofficestödet är väl utbyggt med statistik, rapporter och analysfunktioner. Det kan enkelt byggas ut efter dina egna önskemål, i samarbete med våra utvecklare. Vi ser även till att du har full koll på ditt lager och dina råvarukostnader.

Kassan är på många sätt hjärtat i en verksamhet. Det är viktigt med en lugn, stark och frisk puls som hänger med i alla de svängningar en levande verksamhet måste hantera.


Beställningar

  • Användarvanligt
  • Intuitiva gränssnitt
  • Selfservice
  • Dynamiska menyer
  • Personliga koder
  • Flexibelt
  • Skalbart
  • Utvecklingsbart
  • Enkel inlärning
  • Obegränsat antal integrerade betalterminaler

Mobile order

  • App för konsumenten
  • Digitala bongskärmar
  • Kunddisplayer
  • Helintegrerat med Kassa

"Pay at table"

  • Ta betalt vid bordet
  • Dela notor
  • Utskrin av kvitto/digitalt kvitto

Lager

  • Saldo online
  • Lätt skapa olika mätpunkter
  • Onlinekoppling till andra system

Råvarukostnad

  • Artiklar
  • Sammansatta produkter
  • Menyer
  • Event

Redovisning

  • Dagskassa
  • Bokföring
  • AvStämning

Teknik

  • iOS, iPads
  • Certifierad kassa i molnet
  • Naturlig backup
  • Senaste generation-ens betalterminaler och betalsätt
Personal-2x

PERSONAL

Caspeco personal har allt från schema och stämpelklocka till dagsavstämning och lön. Du får snabbt koll på behov, tillgänglighet och personalkostnader. Till och med lönekörningen går lätt. Det sparar tid som du kan använda till annat.

Vårt schema innehåller alla funktioner du behöver. Dessutom visar det riktiga kostnader och förväntad löneprocent. Och du kan enkelt jämföra personalkostnaderna mot prognos eller föregående år. Personalen i sin tur får full koll på vad de ska göra via appen – förutom att se schemapass och söka och byta pass ser de även hur de arbetat. De får dessutom tillgång till nyheter och dokument som är relevanta för just dem.

Om du ska anställa lägger du enkelt in vår jobbansökningslänk på er webbsida och får in ansökningarna direkt i systemet.

Lön helt enkelt
I löneverktyget ingår stämpelklocka, personalliggare och dagsavstämning. Dagsavstämningen hjälper dig att ha kontroll över personalkostnaderna och ansvariga kan godkänna och korrigera personalens tider. Stämpelklockan och tidrapporterna är integrerade med lönesystemet och vid lönekörningen guidas du steg för steg genom processen och får veta vad du behöver göra. Samtidigt skapas bokföringsunderlag och arbetsgivardeklaration, rapportering till FORA, semesteromställning och rapporter. Caspeco personal erbjuder även verktyg för att fördela och betala ut dricks som läses in automatiskt från kassasystemet. Allt sköts elektroniskt och både anställda och ekonomiavdelning får detaljerade underlag. Du får enkelt alla de underlag och rapporter som Skatteverket kräver.


Schema

  • Mobilapp for personalen
  • Pushnotiser
  • Ansökningsbara pass
  • Byte av pass
  • Löneprocent direkt i schemavyn

Tid

  • Stämpla enligt schema
  • Godkänn eller rätta schemaavvikelser
  • Enkel frånvarohantering
  • Digital personalliggare

Lön

  • Enkelt att anställa
  • Personalen stämplar, du godkänner
  • Tid och lön helt integrerat

E-signering

  • Signera anställningsbevis digitalt
  • Signera skräddarsydda dokument

Dricks

  • Hantering enligt Skatteverkets regler
  • Slipp kontanthantering
  • Betala ut direkt till kontot när du vill
  • Personalen ser sin dricks i appen
Analys-2x

ANALYS

Planering och uppföljning är ofta avgörande om ett företag ska lyckas på lång sikt. Med våra verktyg får du full koll på varje timme, dag, vecka, månad, säsong och år för alla delar av verksamheten.

Caspeco analys är integrerat med våra övriga moduler samt med marknadens alla ledande kassasystem. Det innebär att vi varje dag kan visa dig hur det har gått, med korrekta siffror.

Vi mäter de olika avdelningarna separat så att varje avdelning kan utvärdera just sin del av verksamheten. Du kan därmed styra och utvärdera verksamheten, på rätt nivå, efter uppsatta mål, prognoser, budget eller föregående år.

Jämför, mät och utvärdera
Caspeco AIR är vår webbaserade analysplattform med ett antal färdiga analysverktyg för dig att sätta tänderna i. Du kan använda Benchmark för att jämföra dig med såväl konkurrenter som med föregående år. Topplistor och Bostonmatris hjälper dig se över produktmixen och börja sälja ”rätt” produkter. Min Stad är ett verktyg som visar hur det går för lokala konkurrenter dag för dag. Sist men inte minst har vi Dashboards där du själv kan bestämma vad du vill se och mäta, och hur du vill se det. Välj mellan grafer och tabeller. Du kan vrida och vända på data och skapa i princip vilka analyser du vill. Om det saknas data i systemet kan vi importera dessa till analysplattformen så att alla analyser finns på ett och samma ställe. Du får alltså resultatet av alla delar av verksamheten i realtid, direkt från telefonen eller surfplattan.

Nå dina mål
Caspeco Controller hjälper dig med analyser och stöttar dig i den långvariga processen att driva driftsekonomin mot uppsatta mål. Du får koll på nyckeltalen, och verktyget varnar tidigt för negativa trender. Som en bra controller helt enkelt.


Driftsekonomi

  • Se faktiskt utfall varje dag och förväntat resultat i morgon
  • Lär ansvariga vad som påverkar resultatet
  • Styr mot uppsatta mål
  • Controller

Analys

  • Utvärdera utfallet
  • Skapa egna analyser
  • Förstå samband
  • Se trender

AIR

  • Benchmark
  • Topplistor
  • Matris
  • Min stad
  • Dashboards
Pj_TWXgHhEO6Fc5qXh9DH7LcydLOfRbROw

BYGG EN KASSA SOM PASSAR DIG

Betalning på dina och gästens villkor.

SÅ FUNGERAR CASPECO

Vi kontaktar dig gärna och berättar mer