Nyhetsbrev - oktober

Nyheter

Här har vi samlat några av alla uppdateringar och nyheter som har kommit den senaste tiden. Hittar du något extra intressant så tveka inte på att dyka in i systemet och testa, eller kontakta din kontaktperson på Caspeco för att lära dig mer!

Image

Personal

Lön

  • Lönespecifikationer - nu möjligt att skicka ut preliminära lönespecifikationer.
  • Passlön - möjligt att tilldela de ansökningsbara passen en passlön. På så sätt blir svårbemannade pass extra attraktiva.
  • Provanställning - flödet för provanställning förbättras och arbetsgivare kommer inte behöva ange anställningens slutdatum för att hålla koll på när provanställningen upphör.
  • Notering på anställd - användare med tillgång till timrapporten kan enkelt skriva noteringar om den anställda. Noteringen kan tilldelas en status, datum för deadline och klassificeras som öppen eller sekretessbelagd.
  • Löneassistenten - Löneassistenter kan nu tilldelas behörigheten “spårning av saldo”.

Schema och tid

  • Smarta scheman (beta) - lägg optimerade scheman med hjälp av AI för att minska lönekostnaden. Mer information finns i intervjun nedan.
  • Automatisk uträkning - systemet räknar nu ut mertiden hos deltidsanställda automatiskt.
  • Ny stämpelklocka (beta)

E-signering

  • Ny filtrering - i dokumentfliken är nu filtreringen utökad från 2 månader till 6 månader bakåt i tiden.
  • Avbryt e-signering - hittas i fliken “Dokument”.
Image

Bokning

  • Ny webbokning - snart lanserar vi en uppdaterad version av webbokningen. Lanseringen tar ett nytt grepp på design och ger er chansen att bygga en bokningsvy som är i linje med ert varumärke.
  • Ny inställning - för kunder som har både Caspeco Kassa och Caspeco Bokning finns en ny inställning gällande automatisk öppning av nota i kassan vid placering av gäst. Ni kan nu välja om en nota alltid eller aldrig ska öppnas alternativt om systemet ska fråga varje gång.
  • SMS-notifiering - går nu att välja om kunden ska få sin bekräftelse via mail eller SMS vid avbokning.
  • Artikelregistret - ställ in vilken information du vill se i registret. Artikelkorten har även fått en uppdaterad design.
  • Faktureringsvyn - genomförts uppdateringar för att förbättra användarvänligheten ytterligare.
  • Fortnox - nu kan man skapa fakturor i Fortnox direkt från bokningssystemet och bifoga bilagor från Cloud till Fortnox. Bokningsreferensen och orderreferensen synkas numera automatiskt mellan systemen för att undvika fel.
Image

Kassa

  • Ny layout - redigeringvyn för enskilda artiklar är uppdaterad för mer en enhetlig layout.
  • Förbättrad synkronisering artikelregister - nu kan ni spara tid genom att synkronisera hela menyn eller specifikt markerade artiklar - snabbt och smidigt!
  • Pinkod för användare (kommer inom kort) - användare kan i backoffice tilldelas en egenvald pinkod istället för en autogenererad.

Rabatter

  • Fast belopp – ställ in fördefinierade beloppsrabatter som kan användas i kassan.
  • Valfritt värde – ange rabattens värde, antigen i belopp eller procent, och välj om den ska kunna sättas vid försäljningstillfället.
  • Enskild artikel – swipe:a på en artikelrad för att sätta rabatter på specifika artiklar.

Lojalitet

För er som jobbar med lojalitet kommer kontinuerligt massa ny funktionalitet – stay tuned!

Image

Analys

  • Gallring rapporter - systemet raderar nu automatiskt rapporter som inte använts under en längre tid.
  • Koncernsystem - nytt standard-dashboard och standardrapporter för bättre struktur.
  • Affärsenheter - inställningar går nu att sätta per enhet med dygnsbryt för mer precisa analyser.

Övrigt

Support - Caspecos kunder kan nu skapa ärenden direkt i Cloud.

Image

Djupdykning – Personal och Smarta Scheman

I denna intervju djupdyker vi i processen bakom Caspeco Personal – hur prioriteras utvecklingen, vad är drivkraften och hur kommer framtidens personalsystem se ut? Vår produktchef för Personal har ordet!

- Vårt mål är att ständigt minska antalet admin-timmar för våra kunder. Personalteamets senaste projekt har utforskat möjligheten att ta hjälp av AI-teknik för att uppnå just detta. Resultatet är Smarta scheman – ett verktyg som utgår från kundens försäljningsprognos och önskade löneprocent för att hitta en optimal schemaläggning.

Läs hela artikeln

Image

Bordsbokning i Cloud – webinar

Vill du lära dig mer om hur du hanterar och administrerar Caspecos bokningssystem? Vi håller webinar med olika teman i utbildningssyfte under hösten. Lär dig mer om admin, betalning, no-shows och mycket mer helt kostnadsfritt! Webinaren varierar mellan 30 till 45 minuter i längd och leds av våra bokningsexperter.

För er som jobbar i servisen eller liknande rekommenderar vi det kortare webinaret Basic. För er som har adminrättigheter rekommenderar vi det längre webinaret Admin.

Anmäl dig kostnadsfritt via knappen nedan.

Anmälan