restaurangsystem olearys

O’Learys Groups nya ramavtal ska underlätta för 100-tals enheter världen över

Press
Nyheter

Under våren signerade O’Learys Group ett nytt ramavtal med systemleverantören Caspeco. Avtalet ska förse samtliga enheter inom koncernen med ett komplett restaurangsystem. Ett samarbete som ämnar underlätta för såväl gäster som franchisetagare, ledning och personal på över 120 enheter världen över.  

O'Learys Group och Caspeco har under många år haft ett nära samarbete där franchisetagare, med hjälp av Caspecos produkter har kunnat erbjuda gäster bords- och aktivitetsbokning, onlinebeställningar och flertalet betalningssätt. Utöver lösningar ut mot sina gäster har Caspeco gjort det möjligt för franschistagare att administrera allt som rör personalen med schemaläggning, stämpelklocka och lön. Nu växlar samarbetet upp i ett nytt avtal som ger samtliga franschistagare tillgång till Caspecos fulla produktutbud i flera år framåt.  

“Målsättningen är att ta digitaliseringen till nästa nivå och bli ännu mer datadrivna. För oss är det viktigt att vi har en homogen systemflora med ett artikelregister och en kassa för alla enheter för att kunna driva och analysera verksamheten. Det är lika viktigt för oss på gruppnivå som för den enskilda franchisetagaren som vill optimera sin enhet” berättar Andreas Myhrman, VD på O’Learys Group.

Fokus på tillväxt och support

O'Learys Group sträcker sig idag till 15 länder och innefattar ca 120 enheter runt om i världen. Trots framgången finns en uttalad ambition om att växa ytterligare, något som sätter höga krav på allt från drift till support.  

Det finns en allt större efterfrågan på att kunna samla allt under samma tak. Andra branscher har kommit längre på resan, men nu ser vi hur restaurangbranschen alltmer ser nyttan i att samla såväl produkter som support och kunskap, menar Caspeco.

“Det är alltid lika roligt när våra kunder växer och tar med oss ut i världen. Vi har haft ett mycket gott samarbete med flertalet av O'Learys enheter under många år och tillsammans har vi utvecklat vår bokningstjänst till någonting vi båda är stolta över” berättar Daniel Tallbo, försäljningschef på Caspeco. O'Learys Group är en komplex kedja som kräver ett system som hanterar den komplexiteten på ett enkelt sätt för användaren, och vi är oerhört stolta att de väljer att utöka samarbetet med oss, avslutar Daniel.  

Caspecos restaurangsystem kommer succesivt att rullas ut på O'Learys Groups enheter världen över.