Svenska Kocklandslagen

Ett år kvar till OS – Svenska Kocklandslagen laddar upp med ny samarbetspartner

Patrik Pettersson
Nyheter
Press

Caspeco, Svenska Kocklandslaget och Juniorkocklandslaget inleder ett långsiktigt samarbete. Samarbetet innefattar ett systemstöd som ska hjälpa uppladdningen inför kommande OS-mästerskap 2024.

Nu står det klart att krögarexperten Caspeco, tillsammans med sin partner Loopon, kommer stärka de Svenska Kocklandslagen i sin resa mot OS 2024. Caspecos bordsbokning gör det möjligt för sponsorer att både boka och betala sina platser inför kommande upplagningar, samtidigt som Loopons moderna QR-tjänst underlättar all bedömning på plats.

  – Med Caspeco kan vi upprätthålla den nivå av kvalitet vi är vana vid, även utanför köket. Vi ser att samarbetet kommer hjälpa oss med viktiga delar av vår förberedelse och reflektion. Områden som är essentiella för att vi ska kunna förfina vår prestation över tid, säger Jens Ericsson, General Manager för Svenska Kocklandslagen.

Ambitionerna är höga

Senast de Svenska Kocklandslagen ställde upp i OS var i Stuttgart 2020, då blev det både guld och silver. En prestation som vittnar om kvalitén i de svenska landslagstrupperna, men också om de förväntningar som finns på framtida resultat.

– Självklart är ambitionen att var med och tampas om de ädlare valörerna, något annat vore konstigt med tanke på hur högt jag håller våra kockar. Utöver individuell förmåga, har vi en otroligt sammanflätad grupp som bara blir bättre över tid. Lägg till våra grymma partners på det och förväntningarna kan inte vara annat än höga, säger Jens Ericsson.

Inför OS i februari nästa år väntar 13 upplagningar för de Svenska Kocklandslagen. Ett fullspäckat schema som ger branschintresserade mycket att se fram emot, menar Caspeco.

– Vi är oerhört glada och stolta över att få följa vår svenska kockelit på deras spännande resa. För oss som jobbar så nära våra svenska krögare och restauranger är det svårt att tänka sig ett uppdrag som skulle vara mer prestigefyllt. Vi tackar ödmjukast för förtroendet och hoppas kunna stärka dem på resan, säger Krister Fingal, VD på Caspeco.