Skip to content

Kundberättelser

”Vi har cirka 50 restauranger men använder oss bara av ett system för att hålla kontroll på lön, daglig driftekonomi och bordsbokningar – Caspeco.”

Niclas Möller, VD, Harrys krogar AB
Oscar-Svanström

Oscar Svanström

Driftschef, Bishops Arms

”För oss som har krogar från Kiruna i norr till Lund i söder är Caspeco ovärderligt. Redan 2007 inledde vi vårt samarbete med Caspeco som då var ett mycket litet bolag, men med stora visioner, jordnära filosofi och där ett stort personligt engagemang var ledstjärnan.

Vi har vuxit ordentligt sedan dess och är nog nu, vågar jag lova, ett av Sveriges mest lönsamma restaurangbolag. I takt med att vi vuxit, lärt oss mer och kunnat ställa högre krav har Caspeco gjort detsamma. Caspeco har varit oerhört lyhörda men också kritiskt granskat våra idéer om systemutveckling. Idag har vi ett komplett verktyg för den dagliga styrningen av driftsekonomin på samtliga enheter runt om i landet.

Att systemet känns komplett betyder inte att vår gemensamma dialog om nya idéer och förbättringar stannat av, tvärtom. Små förbättringar av system och arbetssätt är en ständigt pågående process mellan oss och Caspeco".

KATARINA FINGAL, VD, JOHN BAUER HOTEL, JÖNKÖPING

"Vi skaffade Caspeco för att få ihop personalliggaren med tid och löner, vilket visade sig fungera perfekt. Vi tjänade in investeringen omedelbart. Det är fantastiskt att få fram personalprocenten varje dag, ett jättebra verktyg som gör att vi får så mycket bättre kontroll. Dessutom är det mycket smidigt att lönerna kan göras klara på direkten".

NICLAS MÖLLER, VD, HARRYS KROGAR AB

"Vi har cirka 50 restauranger men använder oss bara av ett system för att hålla kontroll på lön, daglig driftsekonomi och bordsbokningar. Och det är Caspeco.

Med Caspecos system har vi även möjligheten att via webben automatiskt ”benchmarka” våra krogar mot varandra. Det har blivit verklighet tack vare vårt långa samarbete där vi och andra krögare fått gehör för våra synpunkter och kunnat påverka Caspecos utveckling. Och då inte bara av system och programvara, utan även när det gäller våra behov av utbildning och support.

Caspeco är idag en av våra mest uppskattade partners och har en stor del i vår mycket positiva utveckling. Varje år hälsar vi nya Harryskrogar välkomna, som redan vid uppstart, via Caspeco, får utbildning av system och tankesätt för att hålla kontroll på den dagliga driften. Vår samsyn på både hårda och mjuka värden har gjort att vårt samarbete blivit långvarigt och kommer att så att förbli".

DAVID ÅSTRÖM, VD OCH ÄGARE, SVENSSONS KROGAR

"Vi har nu använt oss av Caspecos system väldigt länge och jag kan bara säga att vi är mer än nöjda. Till att börja med har det väsentligt förändrat och förenklat vår löneadministration. Vi har cirka 300 anställda och tack vare den enkla dagliga avstämningen har vi helt sluppit problemet med ofullständiga timrapporter, lappar med missade pass, semestrar, vab och sjukdagar etc.

Att nyanställda själva via en länk kan fylla i sina personuppgifter sparar också många timmar för lönekontoret. Vi slipper alla ofullständiga personalkort och allt extrajobb det innebär vid lönekörning. Att vi dessutom enkelt kan skicka lönespecifikationer och kommunicera med personalen via webbportal, mejl och SMS är ytterligare ett plus med systemet.

Vi använder oss naturligtvis även av Caspecos webbschema, där personalen både kan se sitt eget schema och sina arbetade tider såväl som att boka sig för extrapass. Caspecos bordsbokning använder vi för bokningar av restauranggäster på alla våra krogar, både via webb och telefon.

Vi driver våra bolag med klara resultatmål och tydliga verksamhetsbeskrivningar och anser att det är omöjligt att nå dit vi vill om inte personalen är informerad, fullt ut delaktig och intresserad. Som ett led i nå dessa mål använder vi oss av Caspecos system. Vi får blixtsnabb information och ansvarig personal kan själv snabbt och enkelt se verkan av sina beslut, utan att behöva vänta på huvudkontorets rapporter. Att på det viset låta driftansvariga, i realtid, själva vara pålästa och se var resurser behöver öka eller minska har betytt att vi fått bättre lönsamhet och att jag som ägare och VD fått mer tid över till annat. Hur driftresultatet för alla våra bolag ser ut fram till och med dagen innan kan jag, om jag så vill, se när jag äter frukost".

JESPER LUNDBERG, VD, CHALMERS STUDENTKÅRS RESTAURANGER AB

"Caspecos snabba support och lyhördhet för våra frågor och önskemål har gjort att vi idag kommit så långt i användandet av Caspecos system att det är ett av våra absolut främsta instrument för att ha ordning på drift och driftresultat.

Tillsammans har vi även tagit fram ett avancerat konferensbokningssystem för våra verksamheter i Johanneberg och på Lindholmen. Våra verksamheter kräver att vi har direkt överblick av våra bokningslägen. Det gäller lokaler, resurser, offerter, scheman, PM, fakturor m.m. Via systemet håller vi reda på allt från hur många lokaler, parkeringsplatser, projektorer etc det behövs vid en viss tidpunkt till hur många som ska äta.

Det har varit roligt att tillsammans med Caspeco ta fram ett system som är så flexibelt det lika gärna kan användas av ett gamecenter, en skoteruthyrning eller en arena. Utan Caspecos duktiga utvecklingsavdelning hade det inte varit möjligt".

”Vi har cirka 50 restauranger men använder oss bara av ett system för att hålla kontroll på lön, daglig driftekonomi och bordsbokningar – Caspeco.”

Niclas Möller, VD, Harrys krogar AB

ULF WAGNER OCH GUSTAV TRÄDGÅRDH GER SIN SYN PÅ CASPECO

Det började på stjärnkrogen Basement och har sen fortsatt på stjärnkrogen Sjömagasinet. Ulf och Gustav berättar om sitt långa samarbete med Caspeco.

”Vi har cirka 50 restauranger men använder oss bara av ett system för att hålla kontroll på lön, daglig driftekonomi och bordsbokningar – Caspeco.”

Niclas Möller, VD, Harrys krogar AB
david-astrom

DAVID ÅSTRÖM, VD OCH ÄGARE SVENSSONS KROGAR

“Vi har nu använt oss av Caspecos system i drygt sex år och jag kan bara säga att vi är mer än nöjda. Till att börja med har det väsentligt förändrat och förenklat vår löneadministration.”

Fyra områden är allt som behövs

Gäster

Kassa

Personal

Analys

Vi kontaktar dig gärna och berättar mer