Michelin-krog möter hämtpizza – Stella omdefinierar den moderna pizzerian

Patrik Pettersson
Press
Nyheter

Pizzerian på hörnet drivs av en stjärnkock. Så är fallet om du bor nära en Stella-pizzeria. Grundaren till Stella, Michelinkrögare Jonas Lagerström, har nämligen meriter från Svenska Kocklandslagen, årets kock och kockarnas kamp. Nu omdefinierar han den moderna pizzerian i allt från råvaror till driftsystem för verksamheten. 

Stella är en av Sveriges snabbast växande pizzakedjor. Sedan öppningen 2022 har de ökat med ytterligare sju enheter. En framfart som vittnar om ett framgångsrikt koncept.

– Vi vill omdefiniera tisdagspizzan du köper på vägen hemfrån jobbet. Alla ska känna sig välkomna, det ska inte kosta skjortan och det ska inte ta mer än en kvart. Precis som den lokala pizzerian, men meden ny standard för råvaror och hantverk, säger Jonas Lagerström, Stellas grundare.

 Tillsammans med sin partner Danny Falkeman har Jonas och Stella hittat en unik position på marknaden. Med noga utvalda råvaror erbjuder de premiumpizzor för runt hundralappen. En modern pizza som konkurrerar med både den lokala pizzerian och finare restauranger.

Stellas moderna koncept har gjort dem till en aktör i framkant, men för att växa ytterligare så satsar de nu på delar utanför menyn. En sådan satsning är samarbetet med krögarexperten Caspeco som ska stärka Stellas systemanvändning inom personal, kassa och analys.

För oss är det oerhört viktigt att alla delar av Stella håller hög standard. I Caspeco har vi hittat en partner som kan matcha våra ambitioner. Oavsett om det gäller vardagskritiska delar eller insikter över tid så levererar Caspeco en lönsam lösning som rimmar med vårt varumärke, säger Jonas Lagerström.

Stella är en otroligt spännande kedja. De har verkligen hittat ett koncept som passar en bred målgrupp, menar Caspeco som ställer sig positivt till samarbetet.

Vi är mycket glada över att få stötta en spännande kedja som Stella på deras resa framåt. Deras varumärke och koncept är verkligen i linje med våra egna värderingar, vilket gör samarbetet extra roligt, säger Krister Fingal, VD på Caspeco.