Nyhetsbrev – mars

Nyheter
Lönsamhet

Hur mår branschen – Caspeco tar tempen!

Försäljning februari

Grafen ovan visar försäljningen dag för dag under februari 2023 jämfört med samma period 2022. Värt att ta i beaktning när grafen studeras är att Coronarestriktioner släppte 7:e februari 2022.

Matsegment

Här har vi valt att titta närmare på två olika segment inom branschen och deras respektive försäljning jämfört med februari 2022.

  • Restauranger +11% i Februari
  • Hamburgare -18% i Februari

Siffrorna är baserade på ca 700 Caspecokunder över hela Sverige med en snittomsättning på ca 15m/år. Siffrorna används av bl.a. Riksbanken, Konjuktursinstitutet och Visita som ett mått på branschens mående.

Med Caspeco Analys kan du själv ta tempen i realtid och mäta er verksamhet mot branschen och mycket mer.

Kontakt

Hitta rätt beställningssätt för era gäster

Låt era gäster beställa och betala helt digitalt, utan kö, eller telefonsamtal. Erbjud enkel åtkomst till menyer, specialerbjudanden och betalningsalternativ. Smart, enkelt och såklart sömlöst integrerat med vårt kassasystem. Hitta rätt lösning för er verksamhet👇

Web order
Låt gästen beställa direkt från er hemsida. Helt utan telefonsamtal eller köande. Vi följer er grafiska profil och ser till att alla bilder håller hög standard.

Ni kan på nolltid ändra öppettider, väntetider, leveransavgifter och mycket mer.

App
Vi hjälper er att ta fram en användarvänlig app, utformad för er verksamhet. Låt potentiella kunder skrolla genom er meny för att hitta sin favorit.

QR
Använd QR-koder för att maximera er försäljning. Via koden kan ni driva era gäster mot er webb eller app. Koppla bordsnummer eller platser för att underlätta servering. Erbjud bordsservering, take-away eller låt gästen hämta upp beställningen själva.

Deliverytjänster
Få en automatisk integrering mot delivery-plattformar som Foodora, Wolt, Uber Eats med flera. Beställningarna hamnar direkt i kassan och ni slipper hantera separata iPads och skrivare i köket.

Expresskassa
Använd er av en expresskassa från Caspeco för att fånga upp era gäster som är på språng. Placera nära driften eller där dina gäster befinner sig. Självklart är den byggd för att passa er grafiska profil och önskemål.

Tips
På Caspeco har vi med åren samlat på oss massa kunskap om våra kunder och vad som funkat bäst för dem. Det gör oss till något av en expert. Vill du ha tips på hur ni nyttjar QR till fullo, eller undrar du om er verksamhet bör ha App eller Web order – eller båda?

Boka en avstämning eller demo så ser vi till att hjälpa er på vägen.

Caspeco Kassa

Boka demo

Foto: Per Erik Perglund

Caspeco blir ny samarbetspartner till Svenska Kocklandslagen

Caspeco, Svenska Kocklandslaget och Juniorkocklandslaget inleder ett långsiktigt samarbete. Samarbetet innefattar ett systemstöd som ska hjälpa uppladdningen inför kommande OS-mästerskap 2024.

Nu står det klart att vi kommer stärka de Svenska Kocklandslagen i sin resa mot OS 2024. Vår bordsbokning gör det möjligt för sponsorer att både boka och betala sina platser inför kommande upplagningar.

– Med Caspeco kan vi upprätthålla den nivå av kvalitet vi är vana vid, även utanför köket. Vi ser att samarbetet kommer hjälpa oss med viktiga delar av vår förberedelse och reflektion. Områden som är essentiella för att vi ska kunna förfina vår prestation över tid, säger Jens Ericsson, General Manager för Svenska Kocklandslagen.

Vi tackar för de fina orden från Jens och passar på att låta vår VD Krister säga några ord om samarbetet.

– Vi är oerhört glada och stolta över att få följa vår svenska kockelit på deras spännande resa. För oss som jobbar så nära våra svenska krögare och restauranger är det svårt att tänka sig ett uppdrag som skulle vara mer prestigefyllt. Vi tackar ödmjukast för förtroendet och hoppas kunna stärka dem på resan, säger Krister Fingal, VD på Caspeco.

Läs mer

Hälsning från supporten👋

Här kommer en nyhet för dig som vill hålla dig uppdaterad kring förändringar i vår systemstatus.

Via vår nya systemstatus-sida kan du se aktuell status för samtliga system i realtid och 90 dagar bakåt. Håll koll på eventuella störningar, underhåll eller uppdateringar.

För dig som kund betyder detta ytterligare insikt. Du avgör enkelt om en störning är lokal eller om den ligger hos oss. Ligger den hos oss så bearbetas den redan av vårt team, ligger den hos er kan det vara bra att försöka hitta en lösning. Ring gärna vår support så hjälper vi er.

Vill du få uppdateringar om systemstatus på mejl? Fyll i din mejl på systemstatus-sidan så får du automatiskt en uppdatering i din mejlkorg när något sker med våra system.

Med vänliga hälsningar,
Supporten

Besök sidan

Stay tuned – detta kommer nästa månad!

I nästa nyhetsbrev djupdyker vi i våra produkter. Kommande funktioner och tjänster, tidsintervall och intervju med produktägare. Perfekt för dig som vill nörda ner dig lite extra i det som finns och det som komma skall.

Har du något speciellt du vill att vi djupdyker i? Klicka dig vidare och fyll i vårt formulär, så kanske vi lyfter ditt ämne i nästa nyhetsbrev.

Önskemål

Anmälan nyhetsbrev