Försäljning
Försäljningen 2022 ökade med 4% jämfört med ett pandemifritt 2019. Se dag för dag i grafen ovan. Detta trots den pandemityngda början på 2022. Under restriktionsfria delar av året gör branschen ett desto bättre resultat. Något som ger en hoppfull prognos för året 2023.
Löneprocent
Löneprocenten 2022 minskade med nästan 1 procentenhet till 36,5% jämfört med 2019.
Siffrorna är baserade på ca 700 Caspecokunder över hela Sverige med en snittomsättning på ca 15m/år. Sifforna används av bl.a. Riksbanken, Konjuktursinstitutet och Visita som ett mått på branschens mående.
Här hittar du några av de nyaste funktionerna från Caspeco;
Leeroys konkursbo och Caspeco har överenskommit att överlåta delar av verksamheten i Leeroy till Caspeco. Det stod klart i mitten av januari 2023.
Nu, en dryg månad senare, kan vi konstatera att övergången fortskrider som planerat med positiv respons från berörda parter.
För oss på Caspeco har det varit viktigt att värna om de kunder som har drabbats och se till att de får den stöttning de behöver för att bedriva sin verksamhet på ett bra sätt. Genom tät dialog med berörda verksamheter har vi i många fall hittat en bra matchning i vårt eget systemutbud som ersätter och förstärker tidigare produkter från Leeroy. I andra fall där ytterligare lösningar krävts har vi beslutat oss för att bredda vårt utbud för att möta marknaden. En utveckling som kommer gagna samtliga kunder på lång sikt.
Inte minst inom kundlojalitetslösningar där vi nu kan erbjuda en modern lösning i linje med våra övriga tjänster. Roliga nyheter för våra existerande kunder, nya kunder och självklart för oss på Caspeco som växer och blir starkare i våra tjänster.
– Jag vill hälsa våra kunder, nya som gamla, att det är en fröjd att följa era verksamheter. Samtidigt som ni växer och tar ny mark så gör vi det samma. Något som kommer stärka hela branschen på sikt, säger vår VD, Krister Fingal.
Efter en bred granskning av aktörer, har vi på Caspeco ingått samarbete med en av marknadens bästa leverantörer av system för kundlojalitet. Samarbetet med Piggy gör det möjligt för oss att erbjuda våra kunder en komplett lojalitetslösning, parallellt med våra egna tjänster.
Använd;
Och mycket mer.
Boka ett möte så kollar vi på era förutsättningar.
Förena nytta med nöje och lyssna på något av våra avsnitt:
🎙 Johan Jureskog och hans imperium
🎙 David Enmark – Skejtaren med hemmakrog i Danderyd
🎙 Pontus Frithiof – Pontus, Pontus, Pontus!
🎙 Joakim Wiklander – Är de världens mest expansiva krogkedja?